lördag, mars 25, 2006

middag + bio

ja, så planerna inför spanien har alltså ändrats (trots att dom verkligen verkligen inte fick göra det). nu skall vi bara åka dit i två veckor. vi är inte ens säkra på att det blir barcelona längre, men jag tror ändå att jag vill det. det var ju dit jag ville hela tiden. och om jag ska vara ärlig så känns det ganska okej ändå. för om vi bara är borta två veckor så hinner jag jobba mycket mer = mycket mer pengar = mycket enklare att överleva hösten. dessutom får jag åka med min familj + fredriks flickvän till italien och bara ha det kungligt. åh jag längtar. italiensk glass! italiensk mat! italien är det bästa! och om jag har tur, så lyckas jag lura med mig anders... det vore verkligen helt otroligt underbart. men han verkar inte riktigt förstå det än, med betoning på än.

ikväll har vi varit ute och ätit pizza (på en riktig restaurang, inget sluskställe) och sedan gick vi på bio. vi såg v för vendetta på presentkortet jag fick i julklapp. den var spännande, men jag fick ont i benen såklart av att det är så förbaskat trångt i biosalongerna. måste man vara mini för att gå på bio? bredvid mig satt det en kille som kom dit själv. han såg ut att skämmas lite, och det kändes så hemskt för jag ville verkligen inte att han skulle skämmas. det är ju hur modigt och tufft som helst att gå på bio själv. så tänkte jag på det anders sa för någon dag sedan, att det antagligen finns jättejättemånga ensamma människor här i lund eftersom det kan vara svårt att skaffa kompisar när man bara läser kurser. han kanske var en av dom. jag hoppas inte det. men jag blev i alla fall glad (och ledsen) över att han gick på bio själv. det hade nog aldrig jag gjort.

nu ska jag snart gå och sova, imorgon är det ytterligare en pluggardag. dessutom ska jag gå och få massage igen. aww, det ska bli skönt. sen kommer anders pappa hit också. det är mycket den här helgen, hur skall jag hinna plugga? baaah, godnatt.