fredag, december 08, 2006

Förste diskare


Idag har jag stått i disken hela dagen. Det har varit trist. Och jobbigt, eftersom huvudet dunkade på fint även utan två stora diskmaskiner på vardera sida örat plus Danne som slamrar med tallrikar som om dom vore av gummi. Jag har alltså haft very ont i huvudet. Förkylning, såklart. Allt på en gång. Skönt var det i alla fall att gå och lägga sig klockan 19 igår. Fick kämpa för att orka se klart julkalendern. Jag behöver verkligen helg.

Snart kommer Anders hem, han har hämtat Jonathan på tåget. Så egentligen borde jag ha städat och diskat, men nån måtta får det faktiskt vara med det känner jag.

Och som vanligt ignorerar jag att det bara är ungefär en månad kvar tills det var tänkt att jag skulle bo i Sthlm. Och att det är två veckor kvar tills jag är arbetslös. Som vanligt ignorerar jag. Yes. Nån som har något trevligt tidsfördriv att delge mig?

Nu kommer pappa med extrasängen, måste hjälpa till att bära in. Sen ska jag nog köpa choklad för att fira att jag har mens, är förkyld, är snart arbetslös, har inga kompisar plus att jag inte har sparat pengar som jag skulle göra i höst. Jiiha.