onsdag, december 06, 2006

Madrid

Yes, helgen var kunglig. Helt kunglig. Jag fick känna lite på min spanska, den var sådär. Men vi tog oss fram i alla fall. Jag vill alltid vara på resa. Jag vill alltid vara på ett nytt ställe. Jag vill alltid vara i en storstad. Jag gillade Madrid. Nu är jag ännu mer sugen på att åka till Barcelona, jag tror att det kommer vara mitt ställe. Anders, ditt förslag om att bo ett par månader där och plugga på distans lät typ som det roligaste i världen. Jag vet att det inte ligger högst på din lista, men du förstår inte hur grymt kungligt underbart det skulle vara om vi gjorde det. Men vi kan väl börja med Sthlm i alla fall... Jag måste dit. Men jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Jag är ju för lat också, orkar jag söka 20 jobb om dagen? Nej. Nu har jag i alla fall gått på mitt 84% schema i restaurangen så det är ju skönt. Då kommer jag antagligen ha lite mer liv, så att säga. Hur mycket jag nu kan ha det här nere. Men i alla fall. Att slippa caféet och Benita gör att det inte är lika jobbigt att kliva upp på morgonen.

Klockan är fyra, jag måste på Malmborgs. Handla mat. Orkar jag? Nej, huvudvärk och mensvärk är ingen bra kombination.