måndag, december 18, 2006


Snart är det jul. Det känns bra. Jättebra. Jag ser fram emot att få vara lite ledig. Köpte min sista julklapp idag. Också skönt. Jag & Anders har redan haft våran julafton, vi klädde till och med en "gran" (som egentligen var en stor blomma). Vi gav varandra varsin exakt likadan bok om Kuba. Kungligt, vi är nog lite lika ändå. Dessutom fick jag ett presentkort på en hotellnatt när jag tröttnat på att bo som på bilden. Ser det ut som att man kan tröttna på det? Jag längtar så förbaskat. Tänk att vi äntligen hittat ett ställe som vi båda vill åka till. Åhhh vad grymt!

Nu är det sista veckan i restaurangen på Tetra Pak. Känns fint. Tänk att jag har jobbat där i ett halvår nu, det är rätt länge. Känns inte riktigt som så. Vad jag ska göra efter jul är fortfarande ett frågetecken. Jag kanske kunde få något annat jobb på Tetra Pak, men hur kul blir det att vara kvar här nere alldeles alldeles ensam? Men vad gör man inte för pengar... Annars kanske kanske jag kunde få något extrajobb i Sundsvall. Vore kanske inte heller helt fel. Anders följde ju med mig hit ner, nu kanske det är min tur att följa med honom. Vi får se, allt är ju hur oplanerat som helst än så länge. Det enda som är planerat är i alla fall att jag åker upp till Sundsvall till nyårsafton och åker därifrån till Stockholm den 4/1. Där stannar jag till den 8/1. Yes. Däremellan ska jag & Lisa dessutom styra upp vår mallis- fest med bacardi razz och san miguel. Och inte att förglömma: basshunter, nik & jay och den där andra s.k. "mallis- låten".

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

fan va najs...blir riktigt avundsjuk när jag ser bilden på ert kommande sovrum. Skönt hörru! :) Tänk vad snabbt det kommer att gå, vad du än gör, fram till slutet av mars. Helt galet...snabbt. Men först blire Sthlm, det ska bli grymt skoj att träffa dig då. Kram Cillen!

18 december, 2006 20:59  
Blogger a.larm said...

hej lort, visst blir det fint att resa omkring lite.

19 december, 2006 14:41  

Skicka en kommentar

<< Home