tisdag, mars 20, 2007

Resan resan resan resan

Kan någon fatta att jag åker till Costa Rica om nästan exakt två veckor. Två veckor! Oh my god, som någon annan skulle ha sagt. Vi har fortfarande inte tecknat någno tilläggsförsäkring eller styrt upp hur vi gör med pengar. Jag har inte heller fixat fram några packpåsar, resehandukar eller nånting. Det blir väl allt sista dagarna i Skåne. Gud vad jag längtar till Skåne. Jag längtar hem. Saknar till och med söndagarna när man inte har något annat att göra än att ligga i soffan och se på dåliga repriser och bara hoppas att Emmie är på sitt goshumör och hoppar upp och sover på ens mage en stund. Men det där kommer jag nog inte hinna med nu innan resan. Kommer bara vara där söndagkväll, måndag, tisdag och sen åker vi. Köbenhavn - Paris. Paris- Mexico City. Mexico city - San José. What?! Vi kom nyligen på att det är ju påsk när vi kommer fram, så allting kanske är stängt. Dom är ju så troende. Så vi kanske inte kan ta oss vidare från San José så snabbt som vi hade tänkt. Men gör vi inte det så gör det inte så mycket. Vi är ju ändå där, i Costa Rica! Ahhhh, jag känner mig som en tjatmoster men tror ni att jag kan tänka på något annat?

Inte ens två veckor kvar i Sundsvall. Det känns lagom. Det var varit helt sjukt kul att ha Sanna & Joanna bara ett telefonsamtal bort, men jag längtar såklart till resan. Och jag längtar tillbaka till Skåne. Mitt hem. Sundsvall är inte hemma längre och Sundsvall är deppigt. Jag satsar på Skåne till sommaren. Och efter det vet man aldrig... jag är öppen för alla förslag. Vem vet, jag kanske hamnar i Växjö..! Den ni!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä, det är faktiskt helt sjukt. sjukt kul! shit, vad snabbt det har gått...! jag ringer snart. har och är begravd i arbete fram till den 16 maj nu. enda njutningen kommer att bli era bilder från fjärran land, så glöm ej att dela med er av dem. höres! /cillan

20 mars, 2007 21:04  

Skicka en kommentar

<< Home