lördag, juni 02, 2007

Helst av allt vill jag bara vila

Sverige igen! Det har inte riktigt sjunkit in ännu, har inte hunnit slappna av. Det har varit full rulle hela tiden. Jag märker att jag inte kan skriva med svenskt tagentbord längre, så bli inte förvånande om jag slänger in lite väl mycket a:n och o:n. Fan vad segt det går att skriva. Kanske helt enkelt borde emigrera till engelskt tagentbord, eller hur man säger.

Just nu sitter jag i Alvik, hos Fredrik. Vi bygger kök, eller vi och vi, resten av familjen bygger kök och jag sitter här. Att bygga kök är väl det sista jag är sugen på just nu. Stämningen är inte direkt hög, om man säger så. Svordomarna studsar mellan väggarna här eftersom ingenting funkar som det ska. T.ex. känns det ju säkert jättebra för Fredrik att ha tagit hit en rörmokare som skulle koppla in gasen till spisen men som för det första bara gjorde halva jobbet och nu när vi då skulle göra den andra halvan så visar det sig att det enda han lyckades med när han var här var att sätta in kablarna fel så nu fungerar gasen ändå inte. Bra!

Ikväll åker vi vidare till Sundsvall. Det känns alltid lika konstigt att vara där när mamma och pappa också är där. Det känns så ovant. Jag kommer förmodligen stanna i ungefär en vecka, sen ska jag åka ner till skåne och inte göra ett enda skit. Jag ska vila! Och framför allt inte bo i en väska. Jag längtar!

Snart kommer Cicci, då ska vi förmodligen ta en prommenad i solen längs vattnet. Ska bli förbannat skönt att komma ifrån svordoms-vm.