lördag, juni 30, 2007

Planen

Det är helg. Det är underbart att slippa jobba och att få sova. Men det är så världelöst att jag inte har en enda kompis här nere. Vilket liv. Man mår inte bra av sånt. Om jag bara hade en enda kompis att umgås med så hade skåne varit världens bästa ställe. Skit samma, nästa vecka fredag åker jag i alla fall till Sundsvall. Jag & bror skall göra ett gammalt hederligt besök på gatufesten. Det ska bli roligt. Det bästa med kalaset är att jag får träffa mina kompisar och min lilla kille. Fattar egentligen inte hur fan vi har kunnat planera in ännu en till sån här världelös sommar. Ljumma sommarnätter, glass i solnedgången i Bjärred, iskalla bad i mörkblått hav, jordgubbar till frukost. När, när, när ska vi egentligen få ha en sommar tillsammans? Vi har varit tillsammans i fyra år men har aldrig fått vara tillsammans under den enda årstiden som är något att ha, den årstiden som gör att man orkar leva under resten av året. Det är fan helt ofattbart.

Jaja, för att fortsätta med mina planer jag har för att överleva sommaren... Efter att ha varit i Sundsvall 4-5 dagar flyger jag och hälsar på Lisa på Mallis. Riktig värme igen, å gud så jag längtar. Jag ska dessutom göra ett dyk där. Åå! Jag längtar så himla mycket tills jag får uppleva den där underbara stunden precis när man hoppar i vattnet med all tung utrustning och man får släppa ut luften ur västen. Man sjunker och känner hur man blir helt tyngdlös och man sjunker rakt ner i en helt annan värld som egentligen inte är till för oss som behöver syre varje sekund. Åååh! Anders, det är så synd att du inte kan följa med! Det kommer vara lite läskigt att dyka utan dig, utan vårat buddysystem. Det har känts så skönt att ha dig där som min trygghet i en helt ny och outforskad värld. Men jag ska ta mod till mig och åka ändå. Nu blir jag helt tokig för jag tänker på dykning så jag måste surfa runt lite och titta på dykbilder, vi hörs.

Ps. Jag och Anders kanske ska flytta till Midsommarkransen!

1 Comments:

Blogger a.larm said...

Älskling räkan, det är bra att du dyker så att du får träffa dom andra räkorna i havet någon gång. Puss!

01 juli, 2007 01:35  

Skicka en kommentar

<< Home