fredag, maj 21, 2010

Dykning och lokalt vin


Idag gjorde vi vårt första dyk här nere. Vi skulle träffas vid hamnen 12.30 och från det att vi vaknade tills dess att vi gick dit var jag så nervös att jag knappt kunde koncentrera mig på annat. Så fort vi kom fram släppte det, konstigt nog. Det var så härligt att komma ner under vattnet igen. Det är en speciell känsla där nere... Fiskarna tittar på en, följer efter en och är helt orädda. Det häftigaste vi såg under dagens dyk var en stor bläckfisk som gömde sig en en skreva och en slags anemon som snurrade sig runt mina fingrar. I övrigt kan man väl säga att vi var ganska... ovana. Jag kan sammanfatta det hela med att vi flöt som korkar, både vid ned- och uppstigning. Och jag blev kallad Silvia.

Imorgon ska vi åka på val/delfinsafari. Vi vet inte riktigt vilket av det som det blir, hemsidan var lite svår att tyda eftersom vi inte är äkta italienare och allt var på italienska. Men vi tror att det blir delfinsafari. Hur som helst så blir det roligt.

Nu börjar det lokala vinet ta ut sin rätt och jag måste duscha av mig saltvattnet.

Ciao ragazzi!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

LYXLIV!

...ja ta mig tusan, LYXLIV!

/ en som har druckit alldeles för gammalt och alldeles för mycket portvin.
(C)

21 maj, 2010 22:59  
Anonymous Anonym said...

sa jag att jag är ensam också? hemma ensam.

jo så är det.

21 maj, 2010 22:59  

Skicka en kommentar

<< Home