torsdag, maj 20, 2010

Halsdukar och David Hasselhoff

Italienarnas favoritord är "domani" (imorgon). Det blev inget dyk idag, gubben sa att det inte skulle vara så bra sikt. Konstigt tyckte vi, eftersom det är strålande sol och inga vågor. Men gubben bestämmer. Nu blir det imorgon istället (säger han idag åtminstone). Eftersom dyket blev inställt tog vi på oss badkläder och klänning/shorts och traskade ner mot stranden. Italienarna vi mötte hade jacka och halsaduk. När byter dessa människor till sommarklädsel? Borde inte 20 + samt en brännande het sol räcka?

Det är inte vi som är konstiga, det är ni.

Idag tog jag dessutom mitt första dopp. Det var inte så farligt, det var definitivt över förväntan. Svalkande... är nog rätt ord. Som tur är har vi 7 millimeters våtdräkt på oss imorgon och kanske till och med en huva.

Efter att ha legat på stranden hela dagen kände vi att vi skulle lyxa till med en öl framför solnedgången på Bar Nadia. Den var god. När vi skulle gå kom vi på att vi inte hade någon plånbok med oss... Tur att vi har nära hem. Anders fick springa medan jag satt kvar som någon slags fånge.

Ps. Ägaren av Bar Nadia ser exakt ut som David Hasselhoff. Samma ansikte, samma hår, samma stil. Har han bytt karriär tro?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det där är mitt favoritkonstaterande: "Det är inte jag som är konstig, det är ni."

:)

Skype på söndag kväll?

/C

21 maj, 2010 19:26  
Blogger Unknown said...

Där är en dejt!

/e

21 maj, 2010 20:11  

Skicka en kommentar

<< Home