måndag, maj 24, 2010

Sol & gelato





Sol, sol, sol. Jag älskar det! Jag älskar livet när det är sol och jag är ledig och kan äta italiensk glass när jag vill. Idag var det sol, igen. De första två veckornas regn har verkligen lärt mig att inte ta solen för given här nere i medelhavet. Idag har vi legat på stranden och plaskat i havet. Vi har också ätit glass och druckit cappuccino. Havet var så lugnt att det hela såg ut som en enda stor ljusblå/grön matta. Men imorgon kommer vågorna. Då tänkte jag cykla till grannbyn Bonassola och bada, där blir det inte lika mycket vågor.

Dagens glass: Fondente e amarena.

Det lediga livet i solen erbjuder inte mycket dramatik. Det är tråkigt för er som läser. Men det här är fan livet. Jag vill stanna tiden, jag vill att det alltid ska vara den här dagen, den här månaden. Jag vill aldrig åka hem, jag vill inte börja plugga och sedan fortsätta jobba och fastna där hemma på bussen mellan jobbet och bostadsrätten och tänka på om det började ta slut på toapapper eller inte. Jag vill inte komma hem till en lägenhet som alltid behöver städas men som man alltid är för trött för. Jag vill inte tacka nej när kompisar bjuder en på fest/fika/vad som helst för att jag är för trött, för att mitt huvud måste få vila från det så himla viktiga jobbet.

Jag vill inte ha det livet.

Jag vill ha det här.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

I hear you my friend! håller helt och fullt med. kanske kan vi hitta en lösning för hur man ska få det livet och jobblivet att gå ihop över en kopp cappucino när jag kommer ner?

/ank

25 maj, 2010 21:52  
Anonymous Anonym said...

I hear you my friend! håller helt och fullt med. kanske kan vi hitta en lösning för hur man ska få det livet och jobblivet att gå ihop över en kopp cappucino när jag kommer ner?

/ank

25 maj, 2010 21:52  
Anonymous Erica said...

självklart min ankis! vi får helt enkelt sätta oss ner och planera. jag ser fram emot det!

/e

25 maj, 2010 22:49  

Skicka en kommentar

<< Home