tisdag, februari 22, 2011

Vuxenlivet.

På mindre än en vecka så har Anders kraschat ett Iittala-glas och en taklampa, till en kostnad av cirka 500 kronor. Sånt har man inte råd med som student. Tack och lov gav hans mamma oss en sen inflyttningspresent på kontot. Fast det är långt till Ikea... så på obestämd framtid så har vi det kolsvart i hallen. Och vi var ju på Ikea igår. Tajming.

I övrigt så fyller Fredrik 31 år idag. 31 år... då är man fan vuxen. När ska man fatta att man har blivit vuxen? Det är så konstigt för när jag tänker på alla mina barndomsvänner och andra gamla kompisar så är ni ju likadana som ni alltid har varit. Ni har inte blivit fem, tio eller tjugo år äldre. Ni är ju fortfarande ni. Vissa yttre saker har förändrats, ni kanske har flyttat, bytt frisyr, bytt kille, skaffat barn eller gift er. Men ni är ju fortfarande den som jag lärde känna för hur många år sedan som helst. Ni har inte blivit vuxna och gamla och allt det där man tänkte när man var liten att vuxna gör. Fast samtidigt har ni ju det.

Det är konstigt. Det är som att i huvudet så är ni alltid samma person, den jag lärde känna för första gången.

Men nu är vi alltså vuxna.

Tror att jag har en mindre ålderskris.