fredag, mars 25, 2011

Förväntan

Det är knappt så att jag tror det själv, men efter gårdagens parkbänkssittande är jag lite lätt rosa i ansiktet och på halsen. Årets första, om än väldigt diskreta, bränna. Det är i alla fall ett gott tecken. Idag när det är ledig fredag och löning (vad nu det betyder för en student) så passar solen på att gömma sig bakom gråa moln.

Ikväll kommer gäster från Göteborg. Vi ska på Bob Hund på kb imorgon. Då kommer även gäster från Köpenhamn. Jag är riktigt taggad. Jag har precis varit på Willys och gjort mig till, dvs köpt ost och kex och andra godsaker. Just nu sitter jag och är nervös för att jag eventuellt har fattat fel. Jag har mailat fram och tillbaka med en kvinna på Coor, företaget som jag jobbade på i Sthlm, för att jag behöver ett extrajobb här i Malmö. Hon ville att vi skulle träffas nästa vecka, jag föreslog vissa datum både den här och nästa vecka. Hon svarade att fredag kl 13 blir bra. Problemet är bara att jag inte vet vilken fredag hon menar... Jag försökte ringa förut och rösten i luren sa att hon var på tjänsteresa. Det borde väl betyda att det är fredag nästa vecka vi ska ses? Annars kommer jag att göra ett väldigt dåligt första intryck om 25 minuter...