torsdag, december 15, 2011

Ologisk märkesfjant


Här är jag igen. Kom på att jag hade ju någon slags blogg. Senast jag skrev var i somras... Vart tog tiden vägen? Jag har åtminstone lyckats få mig en sån där elefant från Georg Jensen som jag önskade mig här tidigare. Utbildningen påverkar mig negativt på så vis att jag börjat känna en ologisk måste-ha-längtan efter designprylar. Jag vill att hela vår lägenhet ska bestå av prylar som duktiga och kända designers har gjort. Och det värsta av allt är att jag till och med känner en åtrå efter en Juicy Salif... Designvärldens minst funktionella produkt! En produkt som motsäger allt jag står för. Men likväl är åtrån där... i smyg.

Strunt.

Om lite mer än en vecka är det jul. När hände det? När blev det december? Var det inte september nyss? Fattar inte vart tiden tar vägen. Ingen julkänsla, bara regn och blåst ute. Knappt några julklappar att slå in. Inget julgodis. Och jag har knappt blivit utsatt för julmusik för jag har knappt varit på någon affär den senaste månaden (ja, förutom Willys då). Mitt studiebidrag skulle lika gärna kunna gå direkt in på Willys konto. Mamma och pappa säger att julbordet ska bli mindre i år. Vi har alla fått välja vad vi vill ha med. "För att det blir så mycket över jämt". Men det är ju tradition! Den där äckliga mättnadskänslan efter julbordet. Den hör ju till. Jag tror vi måste se till att ge dem ett barnbarn snart så att det blir en riktig jul igen. För helt plötsligt har barn börjat bli gulliga... När hände det?